1.8T dusi się na ssaniu na zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marek2004
    Classic
    • 2012
    • 12

    1.8T dusi się na ssaniu na zimnym silniku

    Witam
    W swojej pracy mgr chciałbym odlać znaczek Skoda podobny do tego nowego, musze narysować go w 3D. Posiada ktos może jakieś wymiary lub co co mogłoby mi pomóc
    www.marekmiszczak.pl
  • PKZ
    Drive
    • 2011
    • 69

    #2
    1.8T dusi się na ssaniu na zimnym silniku

    Witam,
    Problem jest następujacy: gdy odpalam samochód po nocy na ssaniu zaczyna sie dusić i albo gaśnie albo zamula. jak dodam gazu i trzymam go na 2-2,5tys obrotów to po jkais 30 sekundach mogę puścić gaz, obroty spadają do 800 i wszystko jest cacy. na ciepłym silniku problem nie wystepuje.
    z racji napraw wykluczam następujące przyczyny:
    - katalizator wymieniony w zeszłym roku
    - świece i cewki 7 tysięcy temu
    - sondy lambda sprawne.
    - przepustnica czyszczona i zaadoptowana jakieś 10 miesięcy temu.
    - Vag nie wyrzuca żadnych błędów
    - Sprawdzałem odczyty czujnika temperatury na zimnym silniku, przekłamuje o jakieś 3-4 stopnie w górę. Czy to może być przyczyna tej usterki? Na desce temperatura w normie, po nagrzaniu cały czas trzyma 90C
    Jeśli nie to co możecie jeszcze zasugerować? może jakieś urządzenie które steruje paliwem na ssaniu?
    A może filtr paliwa?
    auto po rozgrzaniu pracuje normalnie, pali tyle ile powinno, obroty nie falują.
    bardzo proszę o pomoc.
    Paweł

    Komentarz

    • ziutsane
      RS
      • 2007
      • 2376

      #3
      U mojej żony w Getz'ie było to samo. Okazało się, że filtr paliwa był przytkany

      Pozdr.
      Bartek
      Radio: C90r+XDP210EQ
      Kable:Opt,Skyline,50 mm
      Wzm:XES M1+FP 1.800
      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

      Komentarz

      • jacog
        Rider
        • 2008
        • 420
        • Felicia I (6U1)

        #4
        Jak dużo na lpg przejechane to moze wtryskiwacze benzynowe maja dość i dopiero po nagrzaniu zaczynaja poprawnie pracować. Spróbuj odpalić auto odrazu na lpg (o ile sie da).

        Komentarz

        • PKZ
          Drive
          • 2011
          • 69

          #5
          Zamieszczone przez jacog
          Jak dużo na lpg przejechane to moze wtryskiwacze benzynowe maja dość i dopiero po nagrzaniu zaczynaja poprawnie pracować. Spróbuj odpalić auto odrazu na lpg (o ile sie da).
          na LPG przejechałem dopiero około 6 tysięcy tak więc raczej nie to. niestety nie wiem jak odpalić auto na lpg.

          [ Dodano: Wto 14 Sie, 12 10:45 ]
          Zamieszczone przez ziutsane
          U mojej żony w Getz'ie było to samo. Okazało się, że filtr paliwa był przytkany

          Pozdr.
          Bartek
          ok w takim razie nowy filtron.
          Paweł

          Komentarz

          • jacog
            Rider
            • 2008
            • 420
            • Felicia I (6U1)

            #6
            Filtr też może być, powiedz jaka masz instalacje to sie znajdzie jak odpalic awaryjnie na lpg - ale nie zawsze sie da (jak np u mnie) bo gazownicy ulatwiaja sobie prace i biora zasilanie centralki gazowej od wtryskiwaczy benzynowych.

            Komentarz

            • PKZ
              Drive
              • 2011
              • 69

              #7
              Zamieszczone przez jacog
              Filtr też może być, powiedz jaka masz instalacje to sie znajdzie jak odpalic awaryjnie na lpg - ale nie zawsze sie da (jak np u mnie) bo gazownicy ulatwiaja sobie prace i biora zasilanie centralki gazowej od wtryskiwaczy benzynowych.
              Elpigaz na komputerze Stella Polare
              Paweł

              Komentarz

              • jacog
                Rider
                • 2008
                • 420
                • Felicia I (6U1)

                #8
                Standardowo - przytrzymac przycisk i wlaczyc zaplon, poczekac kilka sekund az sie dioda zapali.

                Komentarz

                • PKZ
                  Drive
                  • 2011
                  • 69

                  #9
                  Zamieszczone przez jacog
                  Standardowo - przytrzymac przycisk i wlaczyc zaplon, poczekac kilka sekund az sie dioda zapali.

                  http://www.accordklubpolska.pl/print...=12204&start=0
                  ok dzięki za pomoc, jutro rano sprawdzę
                  Paweł

                  Komentarz

                  • piotrek_os
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 8160
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    PKZ, a jak odpalasz po nocy to jakie masz chwilowe spalanie przy tym "duszeniu"? Odpal autko i wciagu 1-2 sek dodaj gazu tak do 2 tys oprotów dosłownie na sekundke - zobaczymy czy wtedy bedzie to duszenie....
                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                    Komentarz

                    • PKZ
                      Drive
                      • 2011
                      • 69

                      #11
                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      PKZ, a jak odpalasz po nocy to jakie masz chwilowe spalanie przy tym "duszeniu"? Odpal autko i wciagu 1-2 sek dodaj gazu tak do 2 tys oprotów dosłownie na sekundke - zobaczymy czy wtedy bedzie to duszenie....
                      jak dodam gazu na chwilę to nic nie daje, dalej się dusi. Muszę trzymać nogę na gazie.
                      Paweł

                      Komentarz

                      • jacog
                        Rider
                        • 2008
                        • 420
                        • Felicia I (6U1)

                        #12
                        Jak silnik nie wchodzi na obroty to brzmi jak zalanie - może reduktor puszcza delikatnie gaz przez noc przez rurke podciśnienia albo przechodzi przez zamkniete wtryskiwacze.

                        Spróbuj odpalić awaryjnie na gazie - bedzie ok to wymień filtr paliwa jak sugerują koledzy a jak nie to pomyślimy dalej.

                        A próbowałeś pare dni pojezdzić tylko na benzynie? Jakie korekty ma ecu (grupa 31 lub 32)

                        Komentarz

                        • PKZ
                          Drive
                          • 2011
                          • 69

                          #13
                          Zamieszczone przez jacog
                          Jak silnik nie wchodzi na obroty to brzmi jak zalanie - może reduktor puszcza delikatnie gaz przez noc przez rurke podciśnienia albo przechodzi przez zamkniete wtryskiwacze.

                          Spróbuj odpalić awaryjnie na gazie - bedzie ok to wymień filtr paliwa jak sugerują koledzy a jak nie to pomyślimy dalej.

                          A próbowałeś pare dni pojezdzić tylko na benzynie? Jakie korekty ma ecu (grupa 31 lub 32)
                          tego na Vagu nie sprawdzałem.
                          Po pracy podepnę się i zobaczę czy są jakieś wahania. Nie powinno być żadnych, czy jest jakas granica tolerancji?
                          Jutro rano spróbuję na samym gazie go dopalić.
                          Paweł

                          Komentarz

                          • jacog
                            Rider
                            • 2008
                            • 420
                            • Felicia I (6U1)

                            #14
                            Korekty: addytywna i multiplikatywna to pole odpowiednio 1 i 2 w grupie 32. Wskazania tam zmieniaja sie bardzo powoli to bo dlugoterminowa regulacja po wskazaniach z pierwszej sondy. Wartości powinny się zawierać w zakresie -/+ 10% a w praktyce przy dobrze zestrojonej instalacji gazowej +/-2%. To sobie sprawdz przy okazji bo adaptacje nie powinny mieć wpływu na uruchamianie silnika.

                            Komentarz

                            • PKZ
                              Drive
                              • 2011
                              • 69

                              #15
                              Witam szanownych kolegów,
                              Wracam do tematu, znów na zimnym silniku dusi się dopóki nie złapie temperatury i obroty nie spadnę do 800. (tylko na ssaniu)
                              - filtr paliwa wymieniony
                              - przepustnica wyczyszczona

                              Pokazuje taki bład:
                              17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji

                              Ma ktoś jakieś pomysły?
                              Najgorzej jest gdy jest wilgotno.

                              [ Dodano: Wto 25 Cze, 13 08:06 ]
                              Po skasowaniu wczoraj błędu dziś już samochód odpalił normalnie.
                              Co może powodować ten błąd?
                              Paweł

                              Komentarz

                              • richi9
                                Rider
                                • 2011
                                • 427

                                #16
                                pewnie jakaś nieszczelność...

                                Komentarz

                                • rOBERTO795
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 3465
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Sprawdz N75 i szczelność
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz

                                  • PKZ
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 69

                                    #18
                                    ok, czy szczelność sprawdzi mi byle mechanik czy muszę jechać do konkretnego fachowca. potrzebny jest jakiś sprzęt do tego?

                                    [ Dodano: Wto 16 Lip, 13 17:37 ]
                                    Szanowni Koledzy,
                                    Po czyszczeniu przepustnicy problem powrócił.
                                    Najdziwniejsze jest to, że przy odpalaniu na gazie wszystko jest ok.
                                    Nie ma znaczenia czy gasiłem go na benzynie czy na gazie więc problem zalewania chyba odpada.
                                    Filtr paliwa wymieniłem, poprzedni był czysty więc to też nie to.
                                    Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysły?
                                    Czy jest jakieś urządzenie które steruje dafkowaniem benzyny podczas pracy na ssaniu.
                                    Gdy obroty spadają do 8000 to wszystko jest ok.

                                    Paweł
                                    Paweł

                                    Komentarz

                                    Pracuję...